Yesss!

Var ju ett tag sen, kände mig lite extra skrivsugen idag efter Åby;d
Jag ju iaf skriva att jag körde mitt första riktiga stora löp i fredags med Black.
12e spår voltstart med en förjävla starsnabb häst.. ja ni kan ju tänka er att man inte kunde få sämra spår!
Fick galopp i andra kurvan, men han kändes otroligt stark efter den.
Jag får glädjas över att Diana vann ist:D

Igår så träffade jag de goa folket:)
Hem ganska tidigt, men var nog tur de;o

Halv 10 så var de bara att styra bilen mot Åby med Halvar i bagaget:)
Kan bara säga Vilken man han är den där Halvar!:D
Första loppet visste vi redan innan att vi inte hade vinstchans så satt bara och åkte med han när han och ledaren drog ifrån fältet med ngn 50 meter. Men så typiskt "Halvar still" att han inte håller reda på benen, så fick 2 galopper.
Sista kurvan kom andra galoppen och då visste jag att de inte var ngn mening att försöka komma ikapp så han verkligen jogga/nästan skritta in i mål för att inte få en för bra tid och inte att riskera en galopp till:)
Tiden slutade på 2.12,9 som 2a och tiden blev nytt rekord, men skulle säkligen gått en 08-09 tid om han inte joggat de allra sista:)
Till andra loppet drog vi av framskorna och knäskydden.
I provstarten jädrar vad han gick!
Fick en dålig start ilr alla i volten fick de, kom utvändigt ledaren efter 100 m och låg där hela vägen tills upploppet då han gick ifrån och vann på tiden 2.10,8:d
Sjukt nöjd över Halvar idag och att han visade att han kämpade!

Men nu orkar jag inte renskriva så ni får försöka förstå så gott ni kan;d
                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0