Jobbiga tankar

Förförsta gången på länge så känner
jag saknaden efter att ha någon att älska.
Känner mig tom.
Väldigt tom.


All min tid har gått åt till hästar.
Varje dag, varje helg har varit fulltecknade
av saker som har något med hästar att göra.
En travdag på helgen kan förstöra alla mina andra planer
av de andra dagarna.
Måste fixa utrustningen, tvätta hästen,
sen all annat i stallet som ska ha gjorts.
20 hästar, 14 i träning, 3 i pågående inkörning på 2 personer.
Har inte tid med något annat än hästarna.

Är absolut inte trött på hästarna eller travet.
Men en helg som jag bara kan få
umgås med mina vänner hade varit otroligt skönt.
Att träffa folk, lära känna nya, hitta kärleken?
På den helgen kunde jag ha gjort mycket som kanske
hade förändrat mitt liv.
Men det är detta, hästarna, travet som jag brinner för.
Alla underbara stunder som jag har med dessa individer
övervinner allt annat.
Jag ska kämpa på, en dag har jag väl tid med allt de andra.
Men nu är det detta som gäller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0