osäker

Nu kör jag.
Låter inget komma ivägen för mig.
Jag ska till toppen.
För jag vet att jag kan.
Jag ska förverkliga mina drömmar på alla medel som krävs.

Och en sak är att flytta, iväg ifrån Mellerud..
Lämna allt som jag har här, familjen, vännerna, hästarna.. Halvar.
Det är han som tar imot mest, min Halvar.

Men jag måste, om jag vill bli något.
För jag vill inte vara sån här resten av livet.
Jag vill greja med de jag älskar, musiken.
Men älskar jag det mer än travet?
Jag tror inte det, det kan jag inte göra.. eller?

Jag börjar tveka, tveka om allt.


Jag vet att jag kan utvecklas inom musiken, även fast de gick sjukt dåligt i veckan.
Men i onsdags var de första gången jag stod själv, helt själv på en scen och sjöng..
Jag vet att jag kan så mycket bättre och de ska jag visa alla!

Och jag vet, jag kan skapa mig en framtid inom travet om jag bara kämpar.
Men orkar jag kämpa?
Jag vill, överallt annat.
Vill så gärna göra min pappa stolt, vill att han ska kunna känna att han är världens stolaste.
Det är det som driver mig, det är mitt mål. 

Så vad är viktigast?

Vad jag än väljer, så ska jag nå toppen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0