Var nöjd med er själv!



Fick den första kommentaren igår och då misstolka jag den som, ja ni fattar.
För jag har inte direkt fått höra att jag ser ful ut, för dom som har tyckt de har faktiskt inte sagt de till mig, som tur är;p
Men jag kände mig, jag vet inte. Men jag var iaf inte super glad om man säger så.
Sen fick jag den andra idag och ja, såklart var de ju en lättnad att en person mindre tyckte jag såg dålig ut.

Men tänk dom som får höra att de är fula varje dag, att aldrig höra att de är vackra.
Men vem bestämmer egentligen vem som är snygg eller ful?
Alla har ju olika tycke och smak, de finns massor, säker hundratusentals personer som tycker jag ser förjävlig ut, men det finns säker massor som tycker jag ser bra ut. Och det gäller alla personer!
Det är ju som Rob Pattison, flera miljoner tycker han ser ut som en gud, men det är nog lika många som tycker han ser dålig ut.

Men ska man behöva skämmas om man inte ser lika bra ut som andra?
Ska man inte få ha ett lika bra självförtroende än en person som ser bättre ut?
Ingen kan hjälpa hur man ser ut!
Visst jag kan vara en yttlig person, inte lika mycket som jag gjorde förut och jag försöker att sluta göra det helt.
För en av dom där som man dömmer till "ful" kan ju faktiskt bli världens vackraste.
Det är ju inte bara utseendet som gör en vacker, utan vem man är!

Jag säger absolut inte att jag är snygg, men jag försöker göra det bästa jag kan av det.
Jag är kraftig, jag har en grisnäsa, jag har ett melonhuvud och jag kommer aldrig kunna se ut som dom i modetidningar. Men vem säger att man ska se ut som dom?
Jag kommer aldrig kunna få ett annat utseende, för oprationer kommer jag aldrig ha råd med.
Så var nöjda med erat utseende, för det är alltid någon som tycker ni är otroligt vackra!

Så tack till dig som gav kommentarerna, fick mig att tänka.
Att alla är vackra, på sig eget lilla sätt:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va bra att du fick något att tänka på! Och va bra att du inte blev ledsen. För du är ju inte ful. Visst du har ett melonhuvud och din näsa är ju inte perfekt men det är ju inte det som gör en snygg. Utan det är ju DU som är snygg. Hur DU är som människa.. Ha en bra dag och kram!

2011-02-17 @ 18:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0