Chivas II


Chivas II
~istravs kungen~

Ponnyn som lärde mig allt, han som fick mig att inse att det var travet jag ville hålla på med.

Snart är det 2 ½ år sen jag skiljdes från honom.
Den som allt stämde ihop med, vi blev 1.
Folk berömde mig att jag hade fått han så ruskigt fin, men sanningen är att jag gjorde inget.
De var bara, vi passa ihop, det var därför han blev bättreochbättre.

Vi tog åran första seger ihop den 15 okt på färjestad, våran 7 start ihop.
Glädjen var enorm!
Vi var redan påväg till seger i våran 3 start med olyckligvis så hoppa han precis vid mållinjen, som 1a..

Nästa år, vårat 2 år ihop så fick han smeknamnet istravskungen, gamla som unga kallade han det.
Alla blev förbluffade varje gång vi kom ut, över vilken mäktig ponny han var.
Han var oslagbar, och de märktes speciellt i början av säsongen genom våra 9 raka segrar!
Och hela tävlings säsongen slutade med 12 segrar, 2 andra platser och 3 tredjeplatser på 21 starter.
Året därpå så fick Chivas något problem med framhovarna och de fungera inte riktigt tills slutet på säsongen då han avslutade med att bli 2a på ett nytt rekord 54,0, sänknig med 3,7 sekunder!

Sen vårat sista år tillsammans, började med 2 segrar, sen så var de dags för Påskbomben.
Loppet där de var 4.000 kr i första pris, tyvär blev han trött på upploppet och hoppa, så vi blev första opl.

Vårt allra sista lopp, slutade vi som 3a.
Men 2 ruskigt långa galopper som vi tappade hur mkt mark på som helst.
Men han kämpade på och fick till ett nytt rekord!

Och sen kom den dagen, då han lämnade mig.
Ville inte visa mig sårbar, så jag höll inne mina tårar:
Men så fort han bilen sattes igång och jag hörde han gnägga, så bröt jag ihop.
Fullständigt.

Saknar dig vännen, än idag så saknar jag dig oändligt mycket.
I mina ögon kommer han alltid vara väldens finaste♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0