framtiden

Härom dagen satt jag med föräldrarna och prata vad jag ska göra efter skolan.
Plugga vidare, det kan jag nästan redan räkna bort, så att börja jobba är ju självfallet då.
Det enda som jag skulle kunna tänka mig att utbilda mig till nu är bartender.
Sen att jobba utomlands är ett alternativ som jag faktiskt inte har tänkt på förens nu när pappa nämnde det.
Åka till Amerika eller Frankrike hos någon stortränare i ett par månader, för ett fast jobb utomlands vill jag inte ha och de är väldigt lätt att få jobb som hästskötare. Och eftersom pappa har kontakter så kan jag nästan åka direkt efter studenten. Lockande om ngt!
Eller så stannar jag kvar i Sverige söker jobb, eller stannar kvar i Mellerud och söker ett jobb hos ngn tränare i närheten.
Sen då finns det alternativen som är nog de som lockar mest men ändå är de som är minst genomförbar.
Att resa jorden runt.

Så många vägar att välja imellan, men tiden går och snart måste jag gå via en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0