Min vackra grabb

Fredag:
Kort dag i skolan som resulterade i endast en dubbel lektioni samhäll innan jag åkte hem och fixade iordning Halvar och Björkejento, sedan bar det iväg till Årjäng.
Jento fixade kvalet galant på tiden 36,8g då pappa endast satt och passa henne hela vägen, får vi riktig ordning på henne, då jävlar lär segrar staplas på!
Sen så skulle Halvar ut efter lopp 7, så det blev en del väntan. Både Halvar och jag hann och ta oss en tupplur, fast Halvar sov väl längre, typ 2 timmar...
Men iaf vi hade fjärde spår så vi fick inte världens bästa start direkt, men det gjorde inte så mycket då vi tog ledningen med en gång och vi utökade ledningen meter för meter för varje steg han tog.
Så i sista kurvan ledde vi med över 100 meter, så på upploppet höll jag igen och verkligen joggade han imål, så vi vann inte med mer än 30-40 meter på nya rekordet 2.05,4!
Om jag hade hållt farten in i mål så hade jag gått långt under 2 min!
Första starten på året och det blir en överlägsen seger, kan man bli stoltare?!
Min lillgrabb, äntligen fungerar det ♥
 
Lördag:
Tog det mest lugnt, grejade i stallet hela dagen, tömkörde Peggy som var lika snäll som alltid och kvällen tillbringades med Pernilla.

Söndag:
Tillbringades mest framför tv, då det var live sänding från Jägersro och Derbyt.
Om 3 år då ni, då ska Peggy och jag vara med där!
 
Måndag:
Riktigt slappt idag i skolan idag..
Ridningen gick helt okej, sen så när jag kom hem så tömkörde jag Peggy som var lika fin som sist gång.
Och nu får de bli Robinson för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0